سبد خرید 0

آموزش کورل دراو corel draw بعنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیک برداری، توانایی کار با فایل‌های فتوشاپ و ایلوستریتور را نیز دارد. کورل‌دراو مانند ایلاستریتور یک نرم ‌افزار ترسیم برداری یا وکتور است. از این نرم افزار بیشتر در طراحی کارت ویزیت، کاتالوگ، آرم و لوگو، پوستر، جعبه محصولات، مهرسازی، برش CNC (چوب،طلاسازی) و.. استفاده می‌شود.

نرم افزار کورل دراو چیست؟

نرم افزار corel draw یک نرم‌افزار ویرایشگر گرافیکی بُرداری است، که توسط شرکت کورل در شهر اتاوای کانادا ساخته شده است.

کورل‌دراو نام «مجموعه گرافیکیِ کورل» (Corel’s Graphics Suite) است. یکی از بهترین نگارش های آن Corel DRAW X8 نام دارد (در اصل نگارش ۱۸)، در سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شد. نرم افزار کورل دراو توسط زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس ++C و زبان برنامه نویسی سی شارپ #C نوشته شده است.

نرم افزار corel draw معمولا برای طراحی و کمتر برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. و از هر دو مد بُرداری (Vector) و پیکسلی (Pixel) – (Rester) پشتیبانی می کند.

آموزش کورل دراو

در واقع corel draw نرم‌افزاری است که تا به امروز نیز یکی از پرطرفدارترین و بهترین نرم‌افزارهای طراحی به‌شمار می‌رود. کورل در سال ۲۰۰۹ با خرید شرکت یولید به یک غول نرم‌افزاری گرافیک پس از ادوبی تبدیل شد. عمده فعالیت کورل ساخت نرم‌افزارهای گرافیکی و مالتی مدیا می‌باشد.

نرم افزار گرافیکی corel draw طیف بسیاری وسیعی از امکانات و ابزارها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید طرح‌های گرافیکی زیبا و حرفه‌ای طراحی کنید.

پسوند اصلی نرم افزار کورل دراو CDR می باشد. همچنین پسوندهای نرم افزارهای برداری (ai, eps, ppt, wmf, shw) را پشتیبانی می کند. همینطور پسوند فایل های پیکسی (png, psd, jpg, gif, bmp) را نیز پشتیبانی می کند.

کاربردهای نرم افزار کورل دراو چیست؟

از کورل دراو در بازار کار، زیاد استفاده می شود که چند نمونه را برای شما ذکر میکنيم:

  • استفاده از نرم افزار کورل دراو برای برش با دستگاه کاتر پلاتر Cutter plotter که اکثرا مورد مصرف شرکت های تبلیغاتی، تابلوسازی، برش شبرنگ و… می باشد.
  • استفاده از نرم افزار کورل دراو برای طراحی پوستر، کاتالوگ، طراحی روی CD ، کارت ویزیت، بنر و… در امور چاپی دیگر استفاده می شود.
  • استفاده از نرم افزار کورل دراو برای طراحی صفحات وب.(که البته به شکل محدود و در کنار دیگر برنامه ها مثل flash و…)
  • استفاده از نرم افزار کورل دراو برای طراحی پارچه در کارخانجات چاپ پارچه.
  • نرم افزار کورل داری ابزار پیشرفته ای برای ایجاد متون می باشد و می توان از آن در تایپوگرافی و حروفچینی استفاده نمود.
  • تبدیل تصاویر پیکسلی به برداری
کورل درا

استفاده corel draw به این ها محدود نمی شود و هر کس به تناسب نیازهایش می تواند از کورل استفاده کند. اساس این برنامه گرافیکی بر فرمولهای ریاضی قرار داده شده است. یعنی همه اشکال در این برنامه به صورت بردار می باشند. این مطلب باعث ایجاد دو حسن شده:

۱- کیفیت تصاویر ساخته شده با این برنامه بسیار افزایش می یابد. شما هر چه قدر این تصاویر را بزرگ و کوچک کنید، هیچ تأثیری بر کیفیت تصویر نخواهد داشت. یا هر چه قدر زوم (zoom) کنید هرگز به پیکسل نمی رسید.

۲- فایلهای اصلی کورل دراو بسیار کم حجم هستند. به طوری که بسیار سخت پیش می آید که از ۲۰۰kb حجم بیشتری داشته باشد. (البته اگر فایل های پیکسلی توی اون فایل پر نکرده باشید.)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=233