سبد خرید 0

دوره یادگیری روتوش تخصصی عکس که در آموزشگاه تداعی برگزار می شود، تحت نظر استادان با تجربه و خبره به صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی در یک دوره بسیار جامع و کامل تدریس می شود. اگر مبتدی هستید در آموزشگاه تداعی می توانید قدم‌به‌قدم همه چیز را از فتوشاپ گرفته تا جدیدترین تکنیک‌های روتوش کردن تصاویر چهره و پرتره بیاموزید.

روتوش عکس چیست؟

امروزه در عکاسی دیجیتال، روتوش کردن به معنی حذف و ترمیم نقایص خاص در تصویر است که با دوربین قابل حذف نیستند. این عمل حذف حتی می‌تواند بسیار جزئی باشد، مانند حذف گردوغبار روی لنز دوربین هنگام ثبت عکس، یا حذف یک سوژه و المان در عکس که روتوش به زیبایی تصویر لطمه می‌زند مانند: یک تیر چراغ برق، سطل زباله و … .

در عکاسی چهره و پرتره انسان‌ها از روتوش می‌توان برای ازبین‌بردن برخی نقایص روی پوست افراد یا لباس آنها نیز استفاده کرد.

این نوع بیشتر در صنعت مد و زیبایی، عکس‌های تبلیغاتی، تصاویر یادگاری و خاطره‌انگیز مجالس عروسی، تولد و همچنین عکاسی چهره کاربرد دارد

آموزش عکاسی با موبایل

چرا روتوش عکس مهم است؟

علت آن این است که این کار می‌تواند یک عکس بسیار معمولی یا بد را به یک عکس بسیار زیبا تبدیل کند.

البته که retouch تصاویر فرایندی است پس از عکاسی، در نتیجه می‌بایست عکس ثبت شده تمام ویژگی‌های یک عکس خوب را دارا باشد و این برعهده عکاس و نورپرداز است.

اما اگر هنگام عکاسی به هر دلیلی مشکلاتی وجود داشت، این مشکلات در مرحلهٔ روتوش و ادیت برطرف می‌شود.

یک مثال واضح و ساده برای اهمیت هنر روتوش، تصاویر تبلیغاتی در مجلات و بنرها و بسته‌بندی محصولات است.

حتماً تابه‌حال تبلیغات مواد و لوازم آرایشی (کرم، شامپو، خمیردندان، صابون و …) را دیده‌اید که سوژه در این تصاویر دارای چهره‌ای زیبا و بدون نقص است، موهایی نرم و شفاف و پوستی صاف دارد.

پوست صورت و بدن صاف و یکدست می‌شود، قرمزی چشم‌ها برطرف می‌شود و سفیدی چشم‌ها افزایش می‌یابد. چین‌وچروک پوست برطرف می‌گردد و دندان‌ها مثل مروارید می‌درخشند.

آتلیه‌ها و عکاسان جشن و مد نیز عکس‌ها را پس از ثبت روتوش می‌کنند.

تمام این تصاویر قبل از ارائه و تحویل به مشتری از مرحله retouch گذر کرده‌اند، به همین دلیل است که وجود یک متخصص retouch برای چنین کسب‌وکارهایی ضروری است و تاثیر چشمگیری در افزایش درآمد دارند.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=239
small_c_popup.png

سوالی دارید؟
از ما بپرسید
ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.