سبد خرید 0

نرم افزار متلب (Matlab)

متلبیک زبان برنامه‌نویسی سطح بالای نسل چهارم و یک محیط تعاملی برای محاسبات عددی، تجسم و برنامه‌نویسی می‌باشد که از ترکیب دو واژه MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجادشده است این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه است که در آن حتی اعداد منفرد نیز به‌صورت یک ماتریس با ابعاد ۱*۱ در نظر گرفته می‌شود. برنامه متلب یک برنامه جهت استفاده مهندسین است.

نرم‌افزار متلب توسط شرکت MathWorks تولیدشده است. این شرکت در سال ۱۹۸۴ در ایالت ماساچوست امریکا تأسیس شد. در سال ۱۹۷۰ Cleve Moler رییس دانشکده نیومکزیکو نرم‌افزار matlabرا بر پایه زبان فرترن نوشت. در سال ۱۹۸۳ این نرم‌افزار را بر پایه زبان برنامه‌نویسی C شکل دادند و پس از تأسیس شرکت گسترش ان سرعت گرفت.

matlab توانایی کار با ماتریس‌ها، رسم انواع توابع و داده‌ها، پیاده‌سازی انواع الگوریتم‌ها، ایجاد رابط کاربری، ارتباط با برنامه‌های نوشته‌شده به زبان‌های دیگر ازجمله C، C++، JAVA  و فرترن و ایجاد مدل‌ها و برنامه‌های کاربردی را فراهم می‌کند.

دوره آموزش متلب، یک کارگاه تئوری/عملی است که ویژه ورود به بازار کار طراحی گردیده است.

دانشجو در دوره آموزش جامع متلب ضمن آشنایی با تمام مفاهیم و قابلیت های زبان برنامه نویسی متلب، نحوه برنامه سازی و محاسبه راه حل مسائل مختلف علمی و همچنین امکانات محاسباتی نرم افزار متلب را فرا خواهند گرفت.

مزایا

راحتی در استفاده: Matlab یک زبان مفسری است که برنامه در محیط توسعه یکپارچه متلب به‌راحتی نوشته، اصلاح و ایجاد می‌گردد. ازآنجایی‌که زبان برنامه‌نویسی برای استفاده راحت است توسعه برنامه‌های جدید به‌راحتی امکان‌پذیر است

استقلال بستر نرم‌افزاری: Matlab توسط بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری مختلف پشتیبانی می‌شود. زبان متلب توسط سیستم‌عامل‌های لینوکس، ویندوز و مکینتاش پشتیبانی می‌شود.

توابع از پیش تعریف‌شده: Matlab هم را با کتابخانه گسترده‌ای از توابع از پیش تعریف‌شده است که برای بسیاری از کاربردها استفاده می‌شود.

سر فصل های دوره :

  • نصب نرم افزار و انجام امور اولیه در نرم افزار
  • کد نویسی در File-M
  • کد نویسی و بکارگیری ToolBox های موجود
  • کار با Simulink, و بلوک های آن
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=358