سبد خرید 0

در آموزش ++C شما با مفاهیم و دستورات مختلف زبان C آشنا می‌شوید، تمرین‌ها و پروژه‌های مختلفی را انجام می‌دهید و پس از اتمام دوره می‌توانید در زمینه‌ای که مد نظرتان است، شروع به فعالیت کنید. با یادگیری زبان سی پلاس پلاس آمادگی لازم برای شروع برنامه نویسی به زبانهای دیگر را بدست آوردید.

این دوره به حدی روان و ساده آموزش داده می شود که حتی اگر نوجوانان هم قصد یادگیری آن را داشته باشند، به راحتی می‌توانند با شرکت در این دوره آموزشی آموزشگاه تداعی، این زبان را فرا بگیرند و وارد دنیای جذاب برنامه‌نویسی شوند.

آموزش++C

زبان برنامه‌نویسی ++C چیست؟

++C یکی از قوی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی میانی شناخته می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی نیز هست و به عنوان یکی از زبان‌های خانواده C شناخته می‌شود.

در دهه ۷۰ میلادی یک ریاضی‌دان دانمارکی به نام بیارنه استراستروپ (Bjarne Stroustrup) برای پروژه دکتری خود تصمیم می‌گیرد که روی بهبود عملکرد زبان C کار کند. او در این روند مشکلاتی را در این زبان پیدا می‌کند و تصمیم به ساخت یک زبان برنامه‌نویسی جدید می‌گیرد. او طی تحقیقاتی که انجام می‌دهد موفق به توسعه یک زبان برنامه‌نویسی جدید می‌شود و اسم آن را C with classes یا سی با کلاس می‌گذارد. بعدا و طی گسترش این زبان، نام آن به سی پلاس پلاس تغییر می‌کند.

بسیاری از سیستم‌های عامل امروزی، درایورهای سیستم، مرورگرها و بازی‌ها از سی پلاس پلاس به عنوان زبان اصلی خود استفاده می‌کنند. این امر موجب شده است که سی پلاس پلاس امروزه یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها به حساب آید.

آموزش++C

کاربردهای ++C

برنامه‌نویسی برای موبایل و سیستم‌عامل‌های آن

برنامه‌نویسی برای تولید بازی تحت وب یا برای کنسول

خودروهای هوشمند

اینترنت اشیا

صنایع گوناگون مانند پزشکی، هوافضا و.

مواردی که در فهرست بالا نام بردیم، تنها بخشی از کارهایی است که می‌توان با سی پلاس پلاس انجام داد. به‌طورکلی افرادی که در صنایع مختلف به تولید نرم‌افزار و طراحی سیستم‌های متخلف فعال‌اند، از این زبان برنامه‌نویسی در کارهای خود استفاده می‌کنند

5 دلیل برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی ++C

شاید از خود پرسیده باشید که چرا باید این زبان را انتخاب کرد؟ این سؤالی است که پیش از شروع به یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی باید پرسیده شود. این سؤال به شما کمک می‌کند که دامنه زبان، کاربردهای واقعی آن و میزان پشتیبانی آن را درک کنید.

در ادامه 5 دلیل برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی ++C ارائه شده است :

1. این زبان غیر قابل تکرار است

با توجه به کاربرد زبان برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس در بازی‌های مدرن، سیستم‌های عامل، مرورگرها و موارد دیگر می‌توان به جرات گفت که این زبان غیر قابل تکرار است.

بسیاری از اپلیکیشن‌های عمده مانند موارد زیر با استفاده از ++C ساخته شده‌اند:

  • محصولات Adobe مانند فتوشاپ، ایلستریتور، ایندیزاین.
  • آمازون به عنوان بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک
  • محصولات Autodesk برای طراحی به کمک رایانه
  • فیسبوک نیز به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی، استفاده گسترده‌ای از سی پلاس پلاس کرده است.

به علاوه این واقعیت نیز وجود دارد که یک جامعه عظیمی در پس این زبان قرار دارند که به بهبود ++C در هر نسخه کمک می‌کنند و بدین ترتیب انتظار می‌رود استفاده از این زبان در آینده بیش از این نیز گسترش یابد.

2. معماری داخلی رایانه را می‌آموزید

از آنجا که سی پلاس پلاس یک زبان سطح متوسط است، کدی که با آن نوشته می‌شود به صورت مستقیم با سخت‌افزار داخلی رایانه کار می‌کند. بدین ترتیب شما با طرز کار واقعی حافظه رایانه، شیوه ذخیره‌سازی اطلاعات در آن‌ها، نوع بازیابی اطلاعات و مواردی از این دست آشنا می‌شوید. بدیهی است که بدین ترتیب دانش شما از معماری رایانه افزایش می‌یابد.

3. بیش از 600،000 ریپازیتوری ++C روی گیت‌هاب وجود دارد

گیت‌هاب بزرگ‌ترین پلتفرم همکاری اوپن‌سورس دنیا است و روی این پلتفرم بیش از 600،000 ریپازیتوری صرفاً برای زبان سی پلاس پلاس وجود دارد. این معیار به تنهایی ارزش ++C را در جامعه اوپن‌سورس اثبات می‌کند. شما چه در زمینه بازی‌سازی، چه گرافیک و چه اپلیکیشن‌های ویندوزی فعالیت بکنید، در هر صورت هزاران پروژه اوپن‌سورس عالی وجود دارند و شما نیز می‌توانید پروژه خود را بسازید.

4. 60 درصد نرخ پاسخ‌دهی فعال در وب‌سایت StackOverflow

وب‌سایت StackOverflow به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم پرسش و پاسخ برنامه‌نویسی دنیا میزبان بیش از 400،000 سؤال در خصوص سی پلاس پلاس است و بیش از 60 درصد از این سؤال‌ها پاسخ داده شده‌اند. تعداد سؤالات پرسیده شده و درصد پاسخ دادن به آن‌ها کاملاً جالب هستند و نشانگر جامعه فعال توسعه‌دهندگان سی پلاس پلاس هستند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که توسعه‌دهندگان خوب زیادی وجود دارند که در صورت بروز مشکلات روزمره در زمینه سی پلاس پلاس به شما کمک می‌کنند.

5. فرصت‌های شغلی و حقوق برنامه‌نویسان ++C

بر اساس آمار، توسعه‌دهندگان سی پلاس پلاس می‌توانند میانگین حقوق 100000 دلار سالانه را داشته باشند و بیش از 7700 موقعیت شغلی هر ماه برای آن‌ها تبلیغ می‌شوند. اغلب موقعیت‌های شغلی در زمینه‌های توسعه بازی، موتورهای رندرینگ و اپلیکیشن‌های ویندوزی پیشنهاد می‌شوند.


 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=346