سبد خرید 0

آموزش برنامه نویسی سایت با asp.net در قم

آموزش برنامه نویسی سایت با asp.net در قم که دقیقاً متناسب با نیاز بازار کار برنامه نویسی تحت وب طراحی شده است . صفر تا صد برنامه نویسی با این زبان و پیاده سازی یک وب سایت قدرتمند با کمک زبان های سمت کاربر مانند HTML و CSS ، و زبان قدرتمند سمت سرور ASP.NET را به شما در این دوره آموزش میدهند.

یعنی شما با شرکت در دوره آموزشی برنامه نویسی ASP.NET ابتدا مقدمه‌ای بر زبان های سمت کاربر و کاربردی HTM&CSS را یاد می گیرید . سپس یکی از قدرتمند ترین زبانهای سمت سرور یعنی زبان ASP.NET به شما آموزش داده می شود.

همچنین یکی دیگر از مباحث مهم آشنایی با بانک اطلاعاتی SQL SERVER و آشنایی با دستورات SQL می باشد.

تا در نهایت در انتهای این دوره شما می توانید یک وب سایت پویا را با کمک زبان برنامه نویسی ASP.NET راه اندازی و مدیریت کنید.

پیش نیاز زبان برنامه نویسی ASP.Net

در این دوره آموزش شما ابتدا نیاز به یادگیری یک سری پیش نیاز ها دارید، ابتدا شما نیاز به دانستن طراحی قالب دارید و جهت یادگیری طراحی قالب شما باید با زبان های HTML&CSS و زبان جاوا اسکریپت و جی کوئری آشنا باشید و پس از آن شما نیاز دارید مقداری با زبان سی شارپ کار کنید، و کار کردن با بانک اطلاعاتی SQL SERVER این را هم یاد بگیرید و با دانستن این موضوعات شما آمادگی کامل پیدا می کنید تا بتوانید یک وبسایت پویا را با کمک زبان برنامه نویسی ASP.NET راه اندازی کنید.

سر فصل دوره :

  • آموزش زبان های برنامه نویسی سمت کاربر
  • آموزش بانک اطلاعاتی SQL SERVER
  • و در نهایت پیاده سازی یک وب سایت شخصی با کمک استاد مربوطه و با امکانات فراوان
آموزش برنامه نویسی سایت با ASP.Net در قم

آموزش برنامه نویسی کودکان در قم

آموزش برنامه نویسی کودکان در قم و همراهی آموزشگاه تداعی با شما…

Scratch بهترین نرم افزار برنامه نویسی آموزشی برای کودکان است و با استفاده از Scratch می توانید بازی ها و پروژه های تعاملی بسازید و از آن لذت ببرید.

همچنبن به جرات می توان گفت که زبانی بسیار مفید برای بزرگسالانی که به تازگی قصد فراگرفتن مفاهیم برنامه نویسی را دارند نیز می باشد و به این افراد توصیه می شود که Scratch اولین زبانی باشد که می آموزند.

اسکرچ یک محیط برنامه نویسی رایگان است که در مرورگر وب شما اجرا می‌ شود. کاربران Scratch فقط کودکان نیستند، والدین نیز می‌توانند در کنار فرزندان خود برنامه های جذاب بسازند.

این دوره پیش نیاز ندارد و لازم نیست که تجربه قبلی برنامه نویسی داشته باشید، همین که بتوانید از ماوس استفاده کنید و تایپ کنید کافی است.

 

تفاوت زبان asp با زبان asp.net چیست 

تا به اینجا دانستید که asp.net چیست، حالا وقت آن است که به تفاوت های زبان ASP و ASP.net بپردازیم.

مورد اول: در پاسخ asp چیست بایستی گفت به عنوان یک تکنولوژی تحت وب برای توسعه و ایجاد محتوای دینامیک یاد می شود که مبتنی بر یکی از زبانهای اسکریپتی مانند Vb Script یا Java Script می باشد. (زبان های اسکریپتی نمونه های کوچک شده و ضعیف تری از زبان های اصلی و پایه ای خود می باشند. Vb Script از Visual Basic و Java Script از زبان Java مشتق شده است). بنابراین همانطور که مشاهده می شود قدرت asp در اندازه ی قدرت و توانایی این دو زبان اسکریپتی خلاصه می شود.

اما در تعریف زبان asp.net چیست بایستی گفت زبان برنامه نویسی asp.net بر پایه ی تکنولوژی .Net مایکروسافت ایجاد شده که بر این اساس کلیه ی زبان هایی که با این پلاتفرم دات نت سازگار هستند می توانند در ایجاد صفحات داینامیک Asp.net مورد استفاده قرار گیرند. زبان هایی مانند #C ، جاوا ، Visual Basic و … . همانطور که مشخص است، قدرت این زبان ها (مخصوصا #C) با نمونه های اسکریپتی قابل مقایسه نیست و از قدرت و انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است.

مورد دوم: در تکنولوژی asp.net به طور کلی صفحه بندی صفحات از کد نویسی جداست و کاملا از دو لایه ی مختلف تشکیل شده است. بدین ترتیب برنامه نویس قادر خواهد بود از یک شمای طراحی یا یک تکه کد در پروژه های مختلف بارها و بارها بدون کمترین تداخل و نیاز به تغییر و سازگاری استفاده کند که این بزرگترین برتری این تکنولوژی بر Asp کلاسیک می باشد که درآن برنامه نویس هر بار مجبور است میزان زیادی کد را به صورت دستی بنویسد.

برای محیط دات نت هم محیط های ویرایش و توسعه ای زیادی وجود دارد که قدرتمندترین و معروف ترین آنها Visual Studio .Net می باشد که تا حد زیادی نیاز به کد نویسی دستی را از طریق رابط کاربری قوی خود برطرف می سازد. اما متاسفانه برای asp محیط اختصاصی خاصی وجود ندارد و از محیط هایی مانند فرانت پیج یا دریم ویور در بیشتر موارد استفاده می گردد.برای کسب اطلاعات در حوزه دریم ویور چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

مورد سوم: پسوند فایل های asp به صورت asp. و پسوند فایل های Asp.Net به صورت aspx. می باشد.

مورد چهارم: در زبان asp.net به خاطر بهره مندی برنامه نویس از کتابخانه قدرتمند Net. ، تقریبا هر کاری ممکن است و نیازی به استفاده از کامپوننتهای اضافی در بیشتر مواقع وجود ندارد. برخلاف Asp که برای هر فعالیت خاص، به یک بسته یا component خاص نیاز دارد. برای مثال برای ارسال ایمیل حتما باید بسته ی نرم افزاری مورد استفاده ی برنامه نویس در سرور هم نصب باشد در غیر اینصورت استفاده از آن امکان پذیر نخواهد بود.

و در پایان اینکه به طور کلی یادگیری زبان asp نسبت به نمونه ی جدیدتر خود یعنی ASP.Net راحت تر است و دلیل آن نیز یادگیری آسانتر زبان های اسکریپتی است. ولی در کل برنامه نویسان وب در حال حرکت به سوی فناوری جدیدتر Net. هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=379