دوره مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی
اگر میخواهید یک کسب و کار موفق راه بیندازید و میخواهید از زیر و بم مدیریت بازاریابی اطلاع داشته باشید، یا به دنبال ارتقای موقعیت شغلی خود در شرکتهای خصوصی یا دولتی هستید،یا اینکه بازاریاب هستید و میخواهید کارتان را درست و اصولی انجام دهید، بهتر است دورهی مدیریت بازاریابی را انتخاب کنید.
دوره مدیریت بازاریابی
از آنجایی که مدیریت بازاریابی یک علم است، بسیاری از موسسهها این دوره را با استاید مجرب برگزار میکنند. دورههای مدیریت بازاریابی در سراسر جهان به دلیل استقبال از این حرفه، علاوه بر دانشگاهها در موسسههای آزاد هم برای افراد علاقهمند برگزار میشود. حتی بسیاری از دانشگاههای معتبر جهان سالها است که علم مدیریت بازایابی را به شکل دورههای آموزشی در موسسههای زیرنظر خود برگزار میکنند. در ایران این دوره آموزشی بازاریابی به نام مارکتینگ (Marketing) هم شناخته میشود. گذراندن این دوره به افراد شاغل در این حرفه کمک میکند تا بهعنوان یک استراتژیست بازار را تحلیل کنند و بتوانند برای فروش محصول با یک استراژی مناسب، بازار هدف خود را پیدا کنند.
بازاریابی مجموعهای از روشها برای برقراری ارتباط و انتقال سریع پیشنهادهای مهم و مفید برای فروش یک محصول به مشتریها است. مدیریت بازاریابی یکی از شاخههای نوین مدیریت است. رشتهای بسیار گسترده و پر شاخه و برگهای فراوان که برای یادگیری آن میتوان در دورههای آموزشی تخصصی آن شرکت کرد و این رشته را به صورت حرفهای و علمی آموزش دید. برخلاف تصور، این حرفه به هیچوجه تجربی نیست و افراد شاغل در این حوزه با استفاده از روشهای مدرن بازاریابی باید محصول مورد نظر شرکت خود را به مشتریها عرضه و درنهایت به فروش برسانند. بازاریابی یک کار گروهی است و با مباحثی مانند تبلیغات، قیمتگذاری محصول، توزیع محصول و حتی نوع بستهبندی محصول سر و کار دارد. حالا، بیشتر شرکتهای بزرگ و کوچک به اهمیت داشتن یک مدیر بازاریابی پی بردند و میدانند داشتن چنین فردی در بین کارکنان خود، باعث موفقیت آنها در حوزهی کاریشان میشود.
اهداف
- توانایی طراحی و تدوین مارکتینگ پلن
- توانایی انجام تحقیقات بازار و شناخت رقبا
- توانایی تحلیل رفتار مصرف کننده
- توانایی طراحی استراتژی های بازار و محصول
- توسعه و رشد سازمان
سرفصل های دوره
1-اصول و مبانی بازاریابی
2- مدیریت ترمینولوژی
3-مخاطب شناسی و رفتار مصرف کننده
4-برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی و فروش
5-اصول و فنون مذاکره و فروش
6-انواع پلن های درآمدزایی شبکه
7- مدیریت رضایت مندی مشتریان
8-مدیریت سکوت مشتری
9-مدیریت شکایت های مشتری
10-استراتژی های مدیریت بازاریابی
11-استفاده از شبکه های اجتماعی