سبد خرید 0

راهنمای محلی

راهنمای محلی به فردی گفته می شود که با شناخت کامل نسبت به موقعیت جغرافیایی و آداب و رسوم یک منطقه بتواند گردشگران را راهنمایی کند.

فردی که این سمت را به دوش می کشد همانند راهنمای گردشگری فرهنگی باید درباره محل زندگی خود اطلاعات کاملی داشته باشد و توانایی برنامه ریزی خوبی را داشته باشد.

آشنایی با تمامی رسوم  مورد نظر مانند : رسوم غذایی ، آداب و رسوم ، موسیقی ، غذا ، مناطق دیدنی منطقه و … برای فردی که مسئولیت راهنمای محلی را برعهده می گیرد واجب می باشد.

سرفصل های دوره:

  • معرفی شغل و شناخت وظایف و ویژگی های آن
  • توضیحاتی درباره فرهنگ های مختلف و همینطور نحوه رفتار و آداب و رسوم در این مناطق
  • شناخت ویژگی ها و تاریخچه محله و بررسی مناطق دیدنی و گردشگری
  • شناخت انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه و همینطور تلاش برای برنامه ریزی یک تور گردشگری
راهنمای موزه

 

گردشگری  محلی بومی شغلی از رشته گردشگری در حوزه خدمات می باشد که دارای شایستگی هایی شامل: بکارگیری تعاریف و مفاهیم گردشگری بومی محلی، تبیین جاذبه های تاریخی بومی، تبیین جاذبه های فرهنگی بومی، تبیین جاذبه های طبیعی بومی می باشد و با استاندارد راهنمای محلی در ارتباط است.

افراد بومی و محلی یا به اصطلاح بَلَدهای محلی نقش بسیار پررنگ و مهمی در هدایت، تامین نیازمندی ‌های مادی و معنوی گردشگران دارند. هریک از این افراد می تواند با توانایی های بسیاری که دارند به جریان جهانگردی رونق ببخشند. این تاثیر به گونه ای است که حتی عدم کارایی آن ‌ها مانع از رشد و توسعه جهانگردی در کشورها می ‌شود.

شغل راهنمای گردشگری محلی با مشاغلی چون طبیعت گردی ،گردشگری سلامت ،  گردشگری فرهنگی در ارتباط است.

مهارت های پیش نیاز شغل راهنمای گردشگری محلی، کسب مهارت و آموزش راهنمای عمومی گردشگری و اخذ مدرک فنی و حرفه ای می باشد.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=1009