سبد خرید 0

راهنمای گردشگری سلامت

شغل راهنمای گردشگری سلامت را به فردی اعطا می کنند که توانایی راهنمایی و برنامه ریزی برای مسافرت عده از افراد را برعهده می گیرد

فردی که مسئول این گردشگری  را بر عهده می گیرد. باید به صورت کامل با محیط و محله آشنایی داشته باشد و آموزش ها و تدبیر های خاصی را برای موقع ضروری در نظر داشته باشد و آن ها را پیاده سازی کند.

در واقع باید به صورت کامل با محل مورد نظر آشناییت داشته باشد و به هیچ وجه ضعفی در برقراری ارتباط با محیط خود نداشته باشد و به صورت کامل با تمامی مراکز تفریحی ، درمانی و امنیتی محل آشناییت داشته باشد.

علاوه بر تمام این ها فرد راهنما باید شخصیتی صبور و آرام داشته باشد. چرا که درصورت بروز هرگونه اتفاقی به مشکل نخورد و بتواند ایراد را برطرف کند.

انواع گردشگری سلامت

طبیعت گردی

گردشگری طبیعت درمانی یکی از انواع گردشگری سلامت محسوب می‌شود. مسافرت کردن به مراکزی که دارای منابع و خدمات درمانی طبیعی هستند که این مسافرت باید تحت نظارت پزشکی گردشگری حتماً صورت گیرد را طبیعت درمانی می گویند. همانطور که می‌دانید در طبیعت منابع مختلف وجود دارند مانند چشمه های آب گرم، دریاچه نمک، حمام گیاهی، و دیگر منابعی که می‌تواند به سلامت شما کمک کند.

پزشکی

گردشگری پزشکی یکی دیگر از انواع گردشگری سلامت محسوب می‌شود.  همچنین گردشگری پزشکی جز مهم‌ترین عناصر گردشگری سلامت می باشد زیرا که این مورد به طور مستقیم با سلامت افراد ارتباط دارد.

این نوع گردشگری برای آن دسته از افرادی هستند که قصد انجام عمل جراحی در کشوری که دارای امکانات پزشکی بهتر و مناسب تر است را دارد.

تندرستی

این نوع گردشگری مناسب آن دسته از افرادی است که قصد دارند چند روزی را به دور از شلوغی ها و تنش های زندگی روزمره در محیطی آرام سپری کنند

گردشگری سلامت

سرفصل های دوره:

  • مفهوم
  • چارچوب وظایف
  • برنامه ریزی تور های گردشگری و راهنمای گردشگری سلامت
  • مقررات و خدمات

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tadaeiit.ir/?p=1018